Українська страхова група

UIG
Гаряча лінія
0 800 500 349
В допомогу клієнту

Як обрати страхову компанію

Як обрати страхову компанію
29/04
Як обрати страхову компанію

Шукаєте страхову компанію? Вам доведеться зробити непростий вибір. Адже купуючи страховку, Ви, по суті, платите за те, як буде поводити себе компанія в разі настання страхового випадку. Тому, на етапі вибору страховика, Ваша завдання – отримати максимум корисної інформації, що дозволить зробити висновок про те, скільки доведеться докласти зусиль для отримання належної Вам виплати.

За якими параметрами оцінювати страхову компанію?

Якою повинна бути Ваша СК? Надійною, стабільною, чесно виконувати свої зобов’язання, зручною для роботи і лояльною у ставленні до клієнтів. Як дізнатись, що все це притаманне Вашій СК?

Оцініть досвід роботи на ринку і темпи розвитку компанії (хоча б за останні 2 роки). Інформацію легко можна знайти в Інтернеті на будь-якому страховому ресурсі. Постійний приріст клієнтів і об’єму платежів, при адекватному зростанні об’єму виплат, свідчить про порядність даної компанії. Добре, якщо у страховика є підтримка великого іноземного інвестора. В такому випадку стабільність СК буде підкріплена можливостями материнської компанії.

Оцінити професійний рівень персоналу Ви зможете, зателефонувавши в компанію або відвідавши її офіс. Зверніть увагу на те, наскільки вільно спеціаліст використовує професійну термінологію, чи може пояснити Вам значення термінів простими словами, наскільки добре він орієнтується у тонкощах страхового продукту.

Що стосується наявності окремих підрозділів компанії, то краще, якщо компанія представлена в усіх регіонах України. Погодьтесь, що розвивати регіональну мережу буде тільки та компанія, яка планує працювати на ринку довго. До того ж це свідчення турботи про своїх клієнтів: у них має бути можливість відвідати офіс СК, незалежно від того, чи це житель столиці, мегаполіса чи невеликого районного центру. 

Що стосується швидкості та складності процесу виплати відшкодування, то оцінювати його лише за словами менеджера з продажу не варто. Шукайте письмове підтвердження його слів. Перелік необхідних документів, процедура врегулювання страхового випадку і строки виплати відшкодування мають бути вказані в договорі страхування.

Наявність сервісної служби і гарячої телефонної лінії підтримки клієнтів також варто записати до обов’язкових вимог. Страховий випадок може статися в будь-якому місці та в будь-який час. Добре, якщо при цьому все, що Вам необхідно знати чи мати при собі – один телефонний номер.

Важливим фактором являється ціна. Шукати найдешевшу пропозицію на ринку – не найкращий вихід. Порівняйте ціни кількох компаній. Ті, що будуть суттєво нижче середньоринковых, повинні викликати у Вас сумніви. Ви ризикуєте стикнутися з великою кількістю застережень і обмежень в договорі, або з невиконанням своїх обов’язків за страхової події.

Зверніть увагу на відкритість компанії у наданні інформації про себе, про свій фінансовий стан. Чи є у неї веб-сайт та що він собою являє. Все це може говорити про надійність або підозрілість страхової компанії.

Яка специфіка вибору компанії, якщо майно придбавається в кредит?

Якщо страхувати майно Ви будете на вимогу банку, перелік СК, з яких зможете обирати, значно зменшиться. Банк-кредитор вправі запропонувати Вам тільки тих страховиків, які у нього акредитовані.

В той же час, даний список не повинен бути зменшений до одного єдиного варіанту. Погоджуватися з відсутністю альтернативи Ви можете тільки в разі, якщо умови «придбання + кредитування + страхування» об`єднані спільною рекламною акцією трьох компаній та викладені на папері. В інших випадках погоджуватись на єдиний варіант Ви не зобов’язані.

Як оцінити фінансові показники СК?

Оцінити стабільність і надійність страхової компанії виходячи з фінансових показників її діяльності – завдання складне. Та й отримати доступ до звітності страховика і детально його проаналізувати Ви зможете далеко не завжди. Оцінкою фінансової стабільності займається контролюючий держорган фінансового ринку – Держфінпослуг (Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг).

Зробити необхідні висновки самостійно Ви зможете, розглянувши загальнодоступні фінансові дані – їх всі СК регулярно оприлюднюють в пресі та мережі Інтернет.

Мабуть, перший показник, який буде Вас цікавити – це рівень виплат. Даний коефіцієнт характеризує співвідношення виплачених компанією коштів і платежів, отриманих від клієнтів. Визначити рівень виплат ви зможете, поділивши об’єм виплат на об’єм платежів і помноживши результат на 100%. Оптимальний рівень виплат для української страхової компанії повинен знаходитися в межах від 10 до 50%. Всі цифри нижче 10% можуть свідчити про завищені тарифи або нелояльну виплатну політику. Якщо ж рівень виплат вище 50%, це може «говорити» про незбалансованість страхового портфеля, що може негативно впливати на здатність компанії виконувати свої обов’язки в подальшому.

З якими документами необхідно ознайомитися?

Маючи намір придбати страховку, уважно ознайомтесь із договором страхування – жаліти на це часу не варто. Договір страхування – документ великий. Але, чим простіше й зрозуміліше він складений, тим більше шансів уникнути різночитань і непорозумінь в подальшому.

Свої права і обов’язки необхідно прочитати не лише в договорі страхування. Існує ще й документ, на основі якого СК складає договір страхування, – це Правила страхування. Правила реєструються в Держфінпослуг в момент видачі ліцензії і повинні бути доступні клієнту в будь-який момент, як на етапі укладання угоди, так і в період дії договору або врегулювання страхового випадку.

Якщо договір страхування розширює умови, наведені в правилах, договір буде мати прерогативу, оскільки правила містять загальні засади для страхування.

Як визначити політику СК у питаннях виплати страхових відшкодувань?

Якщо Ви маєте намір визначити принципи компанії у врегулюванні страхових випадків, в першу чергу вивчайте те, що прописано в договорі страхування. Якщо мова іде, наприклад про страхування від нещасного випадку або страхування подорожуючих, зверніть увагу на ліміти покриття, список винятків зі страхових випадків, порядок компенсації самостійно понесених витрат, строки повідомлення СК і перелік необхідних документів.

Якщо плануєте страхувати майно, Вам важливо буде зрозуміти: якими повинні бути Ваші дії в разі настання страхового випадку, який пакет документів необхідно надати, яким чином визначається розмір збитку (на основі власного розрахунку СК, за кошторисом ремонтного підприємства або за висновком експерта), в яких випадках СК має право відмовити у виплаті, порядок і строки виплати відшкодування.

На найбільшу довіру будуть заслуговувати відгуки і думки Ваших знайомих – клієнтів даної СК. Якщо ж таких немає, відгуки Ви зможете знайти и в мережі Інтернет. Тільки, читаючи ці відгуки, пам’ятайте, що розглядаєте суб’єктивну точку зору однієї зі сторін.

Обираючи, не жалкуйте часу на вивчення інформації та документів, тоді Ви оберете надійну і лояльну страхову компанію, на яку дійсно зможете покластися.